Nauka górą! Studiuj blisko, praktycznie i z pasją.

Regulamin korzystania z pracowni komputerowych ACI

Regulamin korzystania z laboratoriów komputerowych ACI

§1. Laboratorium komputerowe nadzorowane jest przez Akademickie Centrum Informatyki
§2. Osoby przebywające w Laboratorium zobowiązane są do stosowania się do przepisów
dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy określonych w:

  1. Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów
    bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 sierpnia 1992 r. w sprawie ogólnych przepisów
    bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach publicznych.

§3. W laboratorium można przebywać pod opieką osób prowadzących zajęcia lub osoby
technicznej odpowiedzialnej za laboratorium.
§4. Zabrania się wnoszenia do Laboratorium substancji lub przedmiotów mogących wpłynąć
niekorzystnie na funkcjonowanie sprzętu komputerowego. W szczególności zakaz dotyczy
produktów żywnościowych i napojów.
§5. Zabrania się wnoszenia do pracowni odzieży wierzchniej. Odzież proszę pozostawić w szafkach
zlokalizowanych w budynku L.
§6. W Laboratorium należy zachować ciszę, umożliwiającą innym osobą niezakłóconą hałasem
pracę.
§7. Przed rozpoczęciem pracy na stanowisku studenci są zobowiązani do sprawdzenia jego stanu
ogólnego i technicznego i zgłoszenia dostrzegalnych usterek obsłudze technicznej,
§8. Dokonywanie zmian w konfiguracji sprzętowej systemów komputerowych znajdujących się w
pracowni (w szczególności otwieranie jednostek centralnych, przyłączanie/odłączanie myszy,
przyłączanie/odłączanie klawiatur, regulacja parametrów monitorów itp.) dozwolone jest
wyłącznie przez obsługę techniczną.
§9. Dokonywanie zmian w konfiguracji programowej systemów komputerowych znajdujących się
w pracowni (w szczególności instalowanie/usuwanie oprogramowania, zmiany ustawień systemu
operacyjnego oraz programów) dozwolone jest wyłącznie przez obsługę techniczną.
§10. Użytkownicy mają prawo do zapisywania swoich plików wyłącznie w wyznaczonym folderze.
Dane tymczasowe, utworzone w trakcie pracy, należy po jej zakończeniu usunąć. Obsługa
pracowni nie gwarantuje zachowania danych zapisanych poza wyznaczonym miejscem.
§11. Użytkownicy sieci komputerowej mają obowiązek dbać o bezpieczeństwo danych,
a w szczególności nie udostępniać innym swoich haseł.
§12. W trakcie pracy użytkownicy zobowiązani są do:

  1. przestrzegania przepisów prawa, w szczególności dotyczących: uzyskiwania nieuprawnionego
    dostępu do danych, rozpowszechniania pornografii, propagowania innych zakazanych przez
    prawo treści;
  2. przestrzegania powszechnie przyjętych norm obyczajowych, w tym dotyczących korzystania
    z Internetu: nierozpowszechniania tzw. spamu i wirusów oraz stosowania się do zasad netykiety

§13. Po zakończeniu korzystania z pracowni należy uporządkować swoje stanowisko,
a w szczególności odpowiednio wyłączyć komputer, ustawić elementy zestawu komputerowego
na właściwym miejscu.
§14. W kwestiach nie wymienionych w niniejszym regulaminie stosuje się:

  • regulamin Uczelnianej Sieci Komputerowej,
  • regulamin korzystania z sieci EDUROAM (www.eduroam.ath.bielsko.pl),
  • przepisy statutu uczelni i rozporządzenia władz uczelni,
  • powszechnie obowiązujące przepisy prawa.


Pomoc techniczna dostępna jest w pomieszczeniu L403.
Dane kontaktowe: tel. 338279373
aci.ubb.edu.pl

jarmark_swiateczny_24_plakaty_do-akceptu-1.webp

©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp

Zapisano