- Strona główna
- Aktualności
- Nowa monografia naukowa
W grudniu 2024 roku ukazała się monografia naukowa Miejsce i rola interwencji w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem w języku obcym, autorstwa dr Elwiry Lewandowskiej i współautorów. Publikacja ta przedstawia kompleksowe podejście do rozwijania umiejętności czytania w językach obcych, skupiając się na zasadach i technikach interwencji oraz roli nauczyciela w procesie ich realizacji.
Jednym z najważniejszych elementów monografii jest opis innowacyjnego programu interwencyjnego, zaprojektowanego dla poziomu językowego A2. Program został szczegółowo zaprezentowany w dwóch podręcznikach: Development of Foreign Language Reading Comprehension, An Intervention Programme, English A2 oraz Entwicklung des Leseverstehens in Fremdsprachen, Ein Interventionsprogramm, Deutsch A2. Powstały one w ramach projektu IDEREC, współfinansowanego przez Komisję Europejską, i obejmują różnorodne techniki pracy z tekstem, takie jak aktywności przed, w trakcie i po czytaniu, a także bogatą bazę zadań i materiałów dydaktycznych.
Monografia nie tylko dostarcza cennych informacji teoretycznych, ale również oferuje praktyczne narzędzia, które mogą być natychmiast wykorzystane w pracy nauczyciela. To wartościowe źródło wiedzy i inspiracji dla nauczycieli języka angielskiego i niemieckiego, którzy chcą wzbogacić swoje lekcje i skutecznie wspierać uczniów w rozwijaniu umiejętności czytania.
Jako że projekt IDEREC dobiega końca w czerwcu 2025 roku, serdecznie zapraszamy nauczycieli języków obcych do udziału w wydarzeniu upowszechniającym, które odbędzie się w kwietniu na Uniwersytecie Bielsko-Bialskim. Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Oxford Primary School z Bielska-Białej oraz Zespołem Szkół Technicznych i Leśnych w Żywcu.
Drodzy Nauczyciele, już teraz zarezerwujcie termin – 16 kwietnia – i dołączcie do nas, by poznać szczegóły projektu i odkryć nowe możliwości w nauczaniu języków obcych!
©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.