- Strona główna
- Aktualności
- Zakończenie projektu e-Courses for English Teachers
Dwuletni międzynarodowy projekt Erasmus+ KA226 e-Courses for English Teachers realizowany przez 2 uczelnie i 2 inne instytucje z 3 krajów partnerskich UE dobiegł końca.
Głównym celem projektu było stworzenie trzydziestu e-kursów w ramach czterech modułów, z których każdy poświęcony jest innym obszarom (gramatyka, metodyka, sprawności okołojęzykowe, literatura i kultura). Jednak inne cele zostały ustalone i pomyślnie osiągnięte. Zasoby kursu były swobodnie dostępne i rozpowszechniane na całym świecie wśród wszystkich uczestników szkolenia. Połączona i współpracująca sieć partnerów projektu służyła jako pośrednie węzły łączące między uniwersytetami a czynnymi nauczycielami, dzięki czemu każdy mógł uzyskać dostęp do wszystkich materiałów szkoleniowych.
Kolejnym celem było zorganizowanie dwóch szkoleń na partnerskich uczelniach. Działalność każdej uczelni była ze sobą powiązana i równoległa w treści i założeniach. Podczas szkolenia kursowego nauczyciele otrzymali dostęp do platformy e-learningowej, która umożliwiła im wykorzystanie i przetestowanie wszystkich zgromadzonych zasobów. Koordynatorzy projektu na bieżąco nadzorowali i oceniali efekty pracy nauczycieli. Ten wymiar szkolenia pozwolił na rzetelne sprawdzenie poziomu skuteczność platformy i ocenić obszary do poprawy.
Podczas warsztatów uczestnicy docenili treść szkolenia. Kursy okazały się bardzo przydatne dla nauczycieli języka angielskiego. Spotkania szkoleniowe i wydarzenie upowszechniające wyposażyły nauczycieli w nowe kompetencje cyfrowe, dydaktyczne i językowe.
Podczas wydarzenia upowszechniającego projekt nauczycielom zaprezentowano ostateczną wersję platformy w sposób informacyjny i interaktywny – w ramach mikrolekcji z wykorzystaniem dostępnych materiałów. Ponadto spotkanie wzbogacone o moduł Blended Learning podkreśliło znaczenie transformacji hybrydowej w kształceniu zawodowym nauczycieli w odpowiedzi na założenia zrównoważonej edukacji w dobie cyfryzacji i decentralizacji procesów nauczania..
Ten projekt nie tylko wniósł bezcenną wartość do dziedziny rozwoju zawodowego nauczycieli-praktyków, ale także wzbogacił doświadczenia we współpracy na łamach współdzielonych przestrzeni wirtualnych. Treść kursu z pewnością wesprze kształcenie ustawiczne nauczycieli języka angielskiego, a jego cyfrowy wymiar jest fundamentem inkluzywnego podejścia w obszarze pedeutologii. Mamy nadzieję, że opracowane kurs doskonalenia zawodowego zostanie akredytowany, a dalsze praktyki będą kontynuowane przez instytucje współpracujących partnerów.
Wszystkim nauczycielom serdecznie dziękujemy za udział, a partnerom i koordynatorom projektu gratulujemy pomyślnego zakończenia projektu!
Szczególne podziękowania należą się Koordynatorowi Projektu eCET czyli Fundacji Aspekt z Nitry oraz całemy zespołowi projektowemu.
©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.