Nauka górą! Wybierz swój kierunek studiów. Rekrutacja na studia już w czerwcu 2024

Szkolenia i kursy

Pierwsze wyniki projektu Erasmus+ pt. YETI już są!

Data: 05.09.2022
Wpis może zawierać nieaktualne dane.

YETI (Young Entrepreneurial Teachers Initiatives) to międzynarodowy projekt partnerstwa strategicznego w ramach programu Erasmus+, w którym ATH jest jednym z partnerów. Są już pierwsze efekty działania w nim naszej uczelni.

W dzisiejszym świecie, umiejętności przedsiębiorcze są podstawowymi umiejętnościami, których każdy uczeń potrzebuje, żeby lepiej tworzyć swoją własną przyszłość. Ważne jest zatem, by już na etapie kształcenia nauczycieli uznano, że istnieje coś takiego jak postawa przedsiębiorcza, sposób nauczania i interakcji z uczniami oraz zachęcania ich, aby pomóc im w rozwijaniu własnych umiejętności w tym zakresie.

Zrozumienie idei (pro-) Przedsiębiorczej Edukacji (Entrepreneurship Education) wciąż pozostaje dość ograniczone, nawet wśród samych nauczycieli. Nawet nie wszystkie rządy w ramach UE promują politykę sprzyjającą uznaniu istotności przedsiębiorczości w kształceniu w ogóle i kształceniu nauczycieli.

Zdaniem zespołu YETI pierwszym krokiem ku zmianie tej sytuacji jest wspieranie przemian w sposobie kształcenia nauczycieli, by już na wstępie kariery uczynić ich bardziej przedsiębiorczymi, umożliwić nauczanie w sposób (pro-)przedsiębiorczy i, wreszcie, by tym sposobem tworzyć lepszą przyszłość młodym pokoleniom Europejczyków kształconych przez tych nauczycieli.

YETI (Young Entrepreneurial Teachers Initiatives) to międzynarodowy projekt partnerstwa strategicznego w ramach programu Erasmus+, w którym ATH jest jednym z partnerów. Głównym celem jest wspieranie pro-przedsiębiorczego kształcenia nauczycieli, rozwiązywanie problemów z tym związanych oraz tworzenie przestrzeni do międzynarodowej dyskusji dotyczącej roli przedsiębiorczości w nauczaniu i kształceniu nauczycieli.

Jak dotąd, udało nam się stworzyć raport dotyczący ścieżki kształcenia nauczycieli w wybranych krajach UE, w tym Polski (https://yetiproject.eu/teacher-pathway-report/) oraz narzędzie pomocne w diagnozie sposobu rozumienia idei przedsiębiorczości wśród przyszłych i obecnych nauczycieli (https://yetiproject.eu/conceptual-screening-report/). Obecnie pracujemy nad wdrożeniem sposobów wspierania rozwoju edukacji (pro-)przedsiębiorczej dla przyszłych nauczycieli oraz ich wykładowców.

Wszystkich zainteresowanych projektem YETI zapraszamy do kontaktu z koordynatorem projektu w Polsce (dr Anną Wieczorek z Instytutu Neofilologii ATH) oraz do odwiedzenia strony www, na której można zapoznać się z jego wynikami i poczytać więcej na temat roli przedsiębiorczości w kształceniu nauczycieli i nauczaniu, a także pobrać materiały związane z tematyką projektu: https://yetiproject.eu

©2023 UBB. Wszystkie prawa zastrzeżone. Realizacja: OPTeam S.A.

fundusze.webp

polska.webp

ue.webp

Zapisano